VIBULAHING
Vibulahing on adrenaliinirohke meeskonnamäng, mis ühendab vibujahtimise ja paintballi põneva dünaamika. Mängijad võistlevad turvalises keskkonnas, kasutades pehmete otsikutega vibunoole, et vastast tabada. See mäng arendab koostööoskusi, täpsust ja kiiret reageerimist, pakkudes lõbusat ja aktiivset meelelahutust.
- Üldreeglid
Mängu eesmärk
- Tiimid koosnevad 4-6 mängijast (võib varieeruda).
- Mängijad kasutavad spetsiaalseid pehmete vahtotsikutega nooli, tagades mängijate ohutuse.
- Iga mängija saab mängu alguses ühe vibu.
- Kaitseprillid või mask on mängu ajal kohustuslikud. Muu lisvarustus vastavalt vajadusele.
- Mänguväljak jaguneb kaheks pooleks, mida eraldab neutraalne tsoon, kuhu võivad mõlema võistkonna mängijad minna vaid noolte korjamiseks.
- Neutraalses tsoonis olles ei tohi vastast noolega lasta. Neutraalses tsoonis olijat ei tohi samuti lasta.
- Eesmärk on koguda maksimaalselt punkte, tabades vastasmeeskonna liikmeid või sihtmärke.
- Tabatud mängija peab väljakult lahkuma ja ootama, kuni meeskond ta “elustab” (vt Elustamise reegel).
Mänguväljak
Archery Tag mänguväljaku suurus võib varieeruda sõltuvalt asukohast ja mängijate arvust, kuid standardsed mõõtmed on tavaliselt:
- Siseruumides: 12–15 m lai ja 24–30 m pikk
- Õues: 15–20 m lai ja 30–50 m pikk
Mänguväljak on tavaliselt sarnase suurusega nagu võrkpalli- või korvpalliväljak, jagatud kaheks pooleks, kus kummalgi tiimil on oma ala ja kaitsepositsioonid.
- Punktimängu Reeglid (Võistlusmäng mitme vooruga, punktisüsteemiga)
2.1 Mängu käik
- Mäng algab keskjoonel oleva noolte haaramisega, mida teeb kummastki võistkonnast 1 liige.
- Iga tabamus loeb punktina.
- Mängitakse kindla ajapiiranguga (5-10 min voor).
- Kui mängija saab noolega pihta, peab ta väljuma mängust.
2.2 Punktiarvestus
- Vastase tabamine: 1 punkt
- Noole õhust kinni püüdmine: 1 punkt ja elimineeritud tiimikaaslane naaseb.
- Vastase märklaua tabamine: 2 punkti ja elimineeritud mängija võib naasta.
- Mängu võitja on tiim, kes kogub kõige rohkem punkte.
- Viimase mängija reegel: Kui üks meeskond kaotab kõik mängijad, lõpeb mäng koheselt vastasmeeskonna võiduga.
- Elimineerimismängu Reeglid (Viimane ellujäänu, meeskonna eliminatsiooni formaat)
3.1 Mängu käik
- Mäng algab noolte kogumisega keskjoonelt, mida teeb kummastki võistkonnast 1 liige.
- Mängitakse kindla ajapiiranguga (5-10 min voor).
- Kui mängija saab pihta, peab ta mängust lahkuma.
- Noole õhust kinni püüdmisel elimineeritakse vastane.
- Märklaua tabamisel võib üks elimineeritud mängija naasta.
- Võidab tiim, kellel on mängu lõpus vähemalt üks mängija sees, kui vastased on täielikult elimineeritud.
3.2 Täiendavad reeglid
- Kui mängija astub oma alast välja, loetakse ta elimineerituks.
- Kui mängija laseb noole välja enne kohtuniku käsku, läheb nool vastasele.
- Ajapiiranguga versioon: Kui kumbki meeskond ei suuda tabada kõiki vastaseid, võidab enim punkte kogunud meeskond.
- Kui aja lõppedes on võstkonnad võrdses seisus algab “elimineermise aeg” – kogu väljaku ulatuses võivad mõlemad võistkonnad liikuda ja lasta, kuni esimese tabamiseni.
- Karistused
- Reeglite rikkumine toob kaasa hoiatuse või elimineerimise.
- Turvavarustuse eemaldamine mängu ajal = automaatne elimineerimine.
- Ebaaus mäng, näiteks tabamuste eitamine, võib tuua kaasa eemaldamise mängust või turniirilt.
Mängi ausalt ja naudi Archery Tag’i!